internet-marketing-1

Zichtbaarheid vergroten op Google

Zichtbaarheid, dat is het doel van iedere website. Groot of klein, webshop of blog, iedere website heeft een doel en de eerste stap naar dat doel is zichtbaarheid. Dan is natuurlijk de vraag hoe je zichtbaar kan worden. Twee manieren zullen dan meteen erg voor de hand liggen, dit zijn SEO en SEA. Bij SEO ga je je site optimaliseren waardoor je een hogere waardering krijgt. Een hogere waardering leidt vervolgens tot een hogere plek in de zoekresultaten. Bij SEA koop je deze plek eigenlijk. Je adverteert namelijk bij Google. Heel kort samengevat betaal jij Google geld en in ruil daarvoor kom je boven de niet-betalende websites te staan.

De goedkopere manier

De manier die over het algemeen het minste geld kost is SEO. In theorie zou je dit namelijk zelf kunnen doen als jij weet welke factoren relevant zijn bij de waardering van Google. In praktijk kan het verstandiger zijn om hier hulp bij in te schakelen. Wat je bijvoorbeeld kan doen is een advies vragen over hoe jouw site verbeterd zou kunnen worden. Een wellicht makkelijkere manier is om gebruik te maken van SEO pakketten. Deze pakketten zorgen er echter wel voor dat het dus niet meer geheel gratis is om hoger in de zoekresultaten te komen. Wel zal in veel gevallen gebruik maken van deze SEO pakketten goedkoper blijven dan gebruik maken van SEA.

Search Engine Advertising, oftewel SEA. Waarschijnlijk ken je het wel, je zoekt op Google en voor de eerste zoekresultaten staat ‘’advertentie’’. Dit zijn bedrijven die gebruik maken van SEA. Deze gunstige plek bij de zoekresultaten hebben zij namelijk gekocht in de hoop dat ze meer bezoekers op hun website krijgen. Dit is waarschijnlijk de eenvoudigste manier om de zichtbaarheid te vergroten. Helaas is Google ads ook de duurste manier omdat het per klik zo kan zijn dat er een euro in rekening gebracht wordt, terwijl deze klik voor jou als eigenaar van de site misschien helemaal geen euro waard is. Daarnaast hebben ondernemingen er nog wel eens moeite mee om de advertenties rendabel te krijgen. Daarom werken veel ondernemers samen met een Google Ads specialist